مسعود پزشکیان در برنامه صف اول:

ببینید | زمان جنگ مسئول اکیپ‌های اضطراری شدیم | هیچ عملیات لشکر عاشورا انجام نمی‌شد مگر آنکه ما بودیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «صف اول» گفت: در حین جنگ انقلاب فرهنگی شد و اعتصاب و بسته شدن دانشگاه ها از دانشکده ما شروع شد و بعد بقیه دانشگاه ها بسته شد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «صف اول» گفت: در حین جنگ انقلاب فرهنگی شد و اعتصاب و بسته شدن دانشگاه ها از دانشکده ما شروع شد و بعد بقیه دانشگاه ها بسته شد.
کد خبر: ۱۴۶۱۰۶۰
تعداد بازدید : 23

اوایل انقلاب که مسئول گزینش دانشگاه شدم هیچ استادی را اخراج نکردم

تعداد بازدید : 18
 
مریض نباید به خاطر نداشتن پول، خانه و زندگی خود را بفروشد
 
تعداد بازدید : 11
 
شعار دولت من «برای ایران با ایرانیان بر اساس حق و عدالت» است
 
تعداد بازدید : 12
 
من به عنوان یک انسان حق دارم انتخاب کنم چگونه بپوشم
 
تعداد بازدید : 11
 
مغزها می‌روند چون در اجرا به آنها نیاز نداریم | به یک عده نیاز داریم که با رابطه بالا می‌آیند
 
تعداد بازدید : 13
 
دانشجوی معترض را اخراج و تحریم می‌کنند؛ باید با کسی که حق را می‌گوید برخورد کنیم؟ | خودمان را باید اصلاح کنیم
 
تعداد بازدید : 13
 
بدون طی سلسله مراتب کسی نباید بالا بیاید چه دوستم باشد چه برادرم | یک سروان را نمی‌شود یک مرتبه سرتیپ کرد
 
تعداد بازدید : 13
 
اعضای کابینه دولت من قطعا آنهایی نیستند که یک دفعه از بخشداری به استانداری برسند
 
تعداد بازدید : 13
 
 آقای رئیسی دنبال حق و عدالت بود
 
تعداد بازدید : 19
 
 
 
 
 

 

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (شنبه) در برنامه «صف اول» در رابطه با سوابق عملکردی و مسئولیت‌های دوران خدمت خود اظهار داشت: من مهرماه ۱۳۳۳ در مهاباد به دنیا آمدم و تا سیکل در مهاباد بودم. در ارومیه به هنرستان رفتم و دیپلم هنرستان گرفتم. خدمت رفتم و یکسال و نیم در زابل بودم. به مهاباد برگشتم و وارد دانشگاه پزشکی شدم و این دوره ده سال طول کشید تا به پایان برسد به دلیل اینکه انقلاب شد.

وی عنوان کرد: بعد وارد جبهه جنگ شدیم و در پشت صحنه‌ها و پشت جبهه حضور داشتم. بعد از جنگ، حدود سه سال از تحصیل بازماندم و مدیریت جهاد دانشگاهی را بر عهده داشتم. بعد از آن به تحصیل ادامه دادم. از همان ابتدا نگاهم و تصورم این بود که انقلاب کردیم تا محرومین به آسایش برسند. آزمون جراحی دادیم و قبول شدم و در جراحی عمومی نفر دوم امتحانات کتبی شدم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ازدواج کردم و همسر مرحومم نیز درس‌خوان و قابل اعتماد بودند. پس از آن فوق تخصص جراحی قلب گرفتم. همسرم در بیمارستان شریعتی فوق تخصص نازایی گرفت. در تصادفی همسرم و یکی از فرزندانم را از دست دادیم و از آن پس پدر و مادر فرزندانم بودم.

پزشکیان با اشاره به سمت‌هایی مانند وزیری، معاون وزیر، نماینده مجلس، گفت: ما اوایل انقلاب که مسئولیت گرفتیم هیچ شخصی را بیرون نکردیم زیرا خود را در جایگاه قاضی قرار نمی‌دادیم و تصمیم سیاسی نمی‌گرفتیم درحالی‌که انقلاب شده بود و قدرت داشتیم. هیچ‌گاه به استاد خود بی‌احترامی نمی‌کردیم. وظیفه داریم به آن‌هایی که پیشکسوت ما بودند احترام بگذاریم.

وی در رابطه با شاخص موفقیت خود برای حل مسائل مردم، گفت: ما انقلاب کردیم که به مردم خدمت کنیم. برای این کار تجربه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را رصد می‌کردیم. برای ساختار، مدیریت و برنامه باید فکر می‌کردیم. امکانات کمی داشتیم و زبان و نگاه ما و مسئولین مشترک نبود. زیرساخت‌ها و منابع پاسخگو نبود. روستاهای ما خانه بهداشت خیلی کم داشت و تصمیم گرفتیم این کار را بسیجی تمام کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سال ۷۵ جلسه‌ای با بسیج داشتیم و در نهایت ساخت ۶۳۰ خانه بهداشت را ۶ ماهه تمام کردیم و روی هر کدام نام یک شهید گذاشتیم و باور نمی‌کردند یک رئیس دانشگاه بچه‌های خود را بالای کوه ببرد و با هم کار کنند. ما عقیده داشتیم سیستم باید علمی مدیریت شود نه دِیمی. بعد از آن پیشنهاد معاونت وزیر داشتیم و بعد از وزارت بیمه همگانی را انجام دادیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها